Wednesday, January 26, 2011

KARNE




Cuma karne günü, disleksi öğrenciler için zorlu geçen bir yarıyıl sonunda alacakları bu karnenin değeri çok büyük.Bu yüzden sizin çocuğunuz da disleksi ise ve bir dönem boyunca çok yoğun çalıştıysa o da karnesinde bu çalışmasının karşılığını sayısal olarak görmek isteyecek.Ancak bir çok okul, notları çabaya ve emeğe göre belirlemiyor. Bu durum, disleksi ailelerin hayal kırıklığına uğramasına sebeb oluyor. Karneyi almadan çocuğunuzla bu durum hakkında konuşun onu sayısal değerlerle değil kendi çabası ile değerlendirdiğinizi anlatın.. Ve onu karnesine hazırlayın.


Bir çok disleksi çocuk, karnesini arkadaşları ile paylaşmak istemez.Böyle bir durumda kalmaması için çocuklara karnelerinin zarf içinde verilmesi en doğrusudur.Ya da ebeveynin, çocuk karnesini alırken yanında olması ona destek verecektir.


Karne sonucuna göre ödül veya hediye sistemi çok doğru olmasa da siz disleksi çocuğunuza gösterdiği mücadele ve çaba için bu doğruyu önemsemeyebilirsiniz.Bu ödülün sebebini de ona net olarak açıklamalısınız (Siz de biliyorsunuz ki disleksi bir öğrenci diğer çocuklara oranla 5 kat daha fazla çalışıp yoruluyor).


Karneyi değerlendirirken tepkisel olmayın, ikinci yarıyılda hangi çalışmaları yaparsanız daha iyi olacağınız üzerine çocuğunuzla konuşmalı ve yeni bir sistem-program yapmalısınız.

Friday, January 7, 2011

Uzun Cümle Kurumu İçin Yöntem


Disleksi Blog bu sefer size, çocuklarınızın cümle kurumlarını nasıl daha iyi yapabilecekleri hakkında küçük ip uçları veriyor.


Disleksi çocuklar yazı yazmada ve kendilerini yazı ile ifade etmede zorluk çekerler.Bu yüzden okudukları bir parçayla ilgili soruları cevaplarken en kısa cümleleri kurarlar.Bu noktada onlara yardım etmek size düşüyor.


Çocuğunuzun karmaşık yapılı bir cümle kurabilmesi için en baştan başlamanız gerek.Çocuğunuza özne ve yüklemden oluşan basit bir örnek verin.


Kedi oturuyor.

Sonra soru sormaya başlayın ve çocuğunuzu da bu soru oyununa katın.

Soruyu cevaplayarak cümleyi tekrar yazın.


*Kedi nerde oturuyor?

Kedi paspasın üstünde oturuyor.



*Nasıl bir kedi?

Büyük kedi paspasın üstünde oturuyor.



*Paspas nerde duruyor?

Büyük kedi kapının önündeki paspasın üstünde oturuyor.




*Nasıl oturuyor?

Büyük kedi kapının önündeki paspasın üstünde mutlu mutlu oturuyor.



Bu soruları hazırlarken 5N1K tekniğini kullanabilirsiniz.Açılımı ne-neden-ne zaman-nasıl ve kim soru kelimeleridir.












Uluslararası Disleksi Çalışma Alanları Haritası


GeoDysCo Geodata disleksi kontakt web sayfası

GeoDysCo web sayfasında disleksi konusundaki dernekleri,uzman kişileri ve Avrupa Birliği projelerinin iletişim bilgilerini sunuyor.

Ian Smythe, İngiltere'de Dünya Disleksi Ulusal Vakfı'nın ( World Dyslexia National Foundation ( UK) website) kurucusu.Ian Smythe dünya üzerindeki Disleksi projelerini bu haritada belirlemiş.

Haritaya baktığınız zaman, aslında çok ta iyi bildiğiniz ama bilmenize rağmen ürküten bir sahneyle karşılaşıyorsunuz. Dünya üzerinde bir çok noktada bir sürü proje yürütülürken Türkiye'de ki çalışmalar üçüncü dünya ülkeleri vasfında.

Sizin de disleksi hakkında yaptığınız bir proje veya bir çalışma varsa İan Smythe'la bu site üzerinden bağlantıya geçebilir ve iletişim bilgilerinizin haritada yer almasını sağlayabilirsiniz(İletişim bilgilerinizi İngilizce yazmanız gerekiyor).

Haritayı görmek içim web sayfasına girdikten sonra GeoDysCo başlığına tıklayın.