Tuesday, January 12, 2010

AB PROJESİ : ÇORUM


2009-2011 AB PROJESİ

Boğazkale Merkez İlkögretim Okulu

GATE - (undertanding dyslexia phenomena between pre-primary and primary)
(Okul öncesi ve ilköğretim çağında, disleksi hastalığı)


Proje Hayat Boyu Öğrenme Programının, Commenius dalındadır. Projede 6 ülkeden 8 ortak bulunmaktadır.Proje başvuru sahibi İspanya Madrid'de bulunan AMEPE kısa adıyla tanımlanan Madrid Eğitim Merkezleri Derneği'dir. Proje ortaklarından biri olan ve CECE kısa adıyla tanımlanan diğer İspanya Kurumu ise İspanya Eğitim ve Öğretim Merkezleri Konfederasyonu'dur. Kurum İspanya genelinde hizmet veren ve 5000 eğitim kurumunun üye olduğu özel bir kuruluştur.

Diğer ortak kurum ise İtalya'nın Geneva kentinde bulunan bünyesinde, özel okul öncesi okulları bulunduran bir kuruluştur.

Bulgaristan Sofya'da bulunan diğer proje ortağı ise CIE kısa adıyla tanımlanan, engelli ve öğrenme güçlüğü çeken çocukların topluma kazandırılması adına kurulmuş, profesyonellerle çalışan özel bir kuruluştur.

İngiltere Edinburgh'ta bulunan diğer proje ortağı ise dünyanın en iyi 30 üniversitesi arasında bulunan Edinburgh Üniversitesi'dir.

Lüksemburg'da bulunan diğer proje ortağı ise DYSPEL kısa adıyla tanımlanan veli ve öğretmenlere yönelik çalışmalar yapan özel bir kuruluştur. Disleksi alanında Avrupa çapında yapılan çalışmalara katılmakta, disleksi alanında yayınlar yayınlamakta, bu konu üzerinde hizmet vermektedir.

İtalya Milano'da bulunan son proje ortağı ise, I.S.C kısa adıyla tanımlanan öğrenci farklılıklarını dikkate alarak bireyselleştirilmiş eğitim uygulayan, farklılıkları dikkate alan resmi bir eğitim kurumudur.

Dünya nüfusunun %6 sının disleksi hastalığı olduğu tahmin edilmektedir. GATE projesi ile bu hastalığa yönelik uygulanabilir yöntem ve araç gereç geliştirilmesi hedeflenmektedir.


Proje ile okul öncesi dönmde disleksi riski altındaki çocukların tanımlanması-okul öncesi ve ilköğretim çağındaki bu çocuklara özel destek ve eğitim verilmesi amaçlanmaktadır.4-7 yaş arası çocukların hedeflendiği projede aileler de aktif rol alacak, proje ürünlerinin sadece ortak ülkelerde değil tüm Avrupa'da yayılımı sağlanacaktır.

Proje iki şeyi hedeflemektedir: Disleksi hastalığı olan çocuklarda özgüven gelişimi ve onları öğrenme etkinliğinde başarısız kılan faktörleri yok eden yeni öğrenme yeteneği geliştirme. Erken teşhis ve tedavi uygulamaları etkili olacaktır.

Proje, okul öncesi ve ilköğretim kurumlarında görev alan öğretmenlerin eğitimini ve sistemde ailelerin aktif rol almalarını hedeflemektedir.

Başlangıç tarihi Ekim 2009 olan proje Eylül 2011 de sona erecektir.

(İngilizce Öğretmeni Tuğba Çırakoğlu)

http://bogazkalemerkezio.k12.tr/




No comments: