Monday, January 18, 2010

PRATİK MATEMATİK





Disleksi olan öğrenciler genellikle matematikte zorlanıyorlar , aynı zamanda disleksi olmayip diskalkuli ( matematikte sorun yaşayan) olan çocuklarında bu konuda yaşadiği zorluklar göz ardı edilemez.

Türkiye’deki eğitim sisteminde, matematik gibi soyut bir dersi işlemede ciddi bir eksiklik yaşanmaktadır. Bu ders görsel ve kinestetik yöntemlerle desteklenerek işlenmelidir. Bu sayede de sadece öğrenme farklılığı yaşayan öğrencilerde değil, tüm öğrencilerde öğrenme uzun süreli ve kalıcı olmaktadır.

Pratik Matematik: Özel bir şirketin organize ettiği bu aktivite özellikle matematiği algılamada, matematiğin ne işe yaradığını anlamada yardım etmeyi amaçlayan eğlenceli aktivitelerden oluşuyor. Bu aktivite hafta sonu aktivitesi niteliğinde olup uzun süreli bir çalışma niteliğinde değil.

MATEMATIK SAATI çalışması, öğretmenlerin uyguladığı müfredat programı ve bu programdaki kazanımlar dikkate alınarak matematik öğretmenleri tarafından gerçekleştirilmiştir.


Amaç, derslerde işlenen konuları öğrencilerin zihinlerinde somutlaştırmalarına yardımcı olmaktır.Bu amaca ulaşmak için de eğitimi destekleyici eğlenceli etkinliklerden faydalanılmaktadır.

Öğrencilerin, okulda öğrendikleri bilgiler arasında bağlantı kurarken, aktif birer katılımcı, eğitmenin ise sadece bir moderatör olduğu atölye çalışmaları öngörülmüştür.

Matematik Saati atölye programı, ilköğretim 2. ve 3. sınıf öğrencileri ile uygulanmak üzere klüp atölyesi olarak hazırlanmiştir.



www.pratikmatematik.com







1 comment:

Unknown said...

Hello, I wanted to write in English although I am Turkish because in another language you can feel more comfortable with your feelings. I am having difficulties with calculations since many years. I am 37 and working as an export executive when I see figures and numbers I feel something stuck in my throat. Just noticed your website search about math dyslexia.

Hopefully, you are going to save many kids.

Best regards,