Tuesday, November 25, 2008

BU BLOĞU NEDEN HAZIRLADIK ?

Ann ile bu bloğu hazırlarken, tek düşüncemiz uzun yıllardır yaptığımız araştırma ve çalışmaları zor durumda olan aileler ve öğretmenlerle paylaşmaktı.Ann ,2005 yılında disleksi tanısı konan, yarı İngiliz yarı Türk harika bir oğula sahip.Ben ise 15 yıldır Özel Öğrenme Güçlüğü çeken çocuklarla çalışıyorum.

İkimizi de bu bloğu açmaya iten sebeb;internette bu konu ile ilgili yeterli Türkçe bilgi olmamasıydı.Bazı aydınlatıcı kitaplar olmasına karşın çoğu çok teorik ve kolay anlaşılamıyor.

Bir çok aile ,çocuklarına bu konuda nasıl yardım edeceğini bilememektedir.Çocuklar pedagoğa gidebiliyor veya özel öğretmen yardımı alabiliyorlar.Ama ailelerinde ,temel kurallar ve tekniklerle çocuklarına yardım edebilmeleri gerekmektedir.Umut ediyoruz ki; bu uzun ve zorlu yolculuklarında ailelere küçük bir ışık olabiliriz.

Kazandığımız deneyimler gösteriyor ki aileler çocuklarının disleksi olduğunu öğrendiklerinde, kendilerini YALNIZ ve ÇARESİZ hissediyorlar.Özellikle Türkiye'de bir çok kişi bu konudan bahsetmekten ve-veya çocuklarının disleksi olduğunu kabul etmekten çekiniyorlar.

Ümit ediyoruz ki burada gün ve gün çocucuklarının problemleriyle başa çıkmaya çalışan aileleri bir araya getirebilir ve fikirleri,bilgileri, çözümleri paylaşabiliriz

4 comments:

kekik said...

Merhabalar,

Oğlum 9 yaşında, şu anda bir özel okulda 3. sınıfa devam ediyor. 2. Sınıfta disleksi teşhisi konuldu. Böyle bir blog oluşturduğunuz için size ne kadar teşekkür etsem azdır. Ben bir eğitimciyim aynı zamanda.. Ve disleksi konusunda eğitimcilerimizin duyarsızlığı, okullarda hiçbir destek görememek beni gün be gün çaresiz ve yalnızlığa sürüklüyor. Oğlum için moralimi sağlam tutmaya çalışıyorum ama karşılaştığım olaylar beni gerçekten derinden yaralıyor. Bana sınıf öğretmenimizin suçlaması şu oldu " her gün özel ders verdirseydiniz bu kadar geri olmazdı şimdi!" Ne olacak?? Bu çocuğun ruh sağlığını düşünen hiç kimse yok!! Okulda 9 saat işkence çektikten sonra, bizim de ona evde işkence çektirmemiz isteniyor. Şimdi haftada bir gün bir pedagog desteğiyle, her gün koro okuma, (paired reading), dikte, sudoku vs. gibi onun işitsel hafızayla ilgili sorunlarını desteklemeye çalışıyoruz. Ben biliyorum ki çok özel bir çocuğum var. Onunla gurur duyuyorum ve bunu ona hep söyleyeceğim. Sevgilerimle...

Betul / Ann said...

Öncelikle cevabımızı geçiktırdığmiz için özürdiliyoruz.
İlginizden dolayı çok mutlu olduk.Sizin yaşadıklarınızı çok iyi anliyabiliyoruz çünkü hepimiz aynı yoldayız.Bu yalnızlık hissi yüzünden boyle bir blogu açmaya karar verdik.
Blogumuzda yayınlanamızı istediğiniz bir konu varsa lüften bize gönderin.

kekik said...

Merhabalar..

Ben de yanıtınızı çok geç farkettim:) Teşekkürler yanıtınız için.

Yurtdışında disleksiyle ilgili o kadar çok kaynak var ki, neden Türkçe için disleksilere yönelik okuma-yazmayı destekleyici kaynaklar geliştirilmiyor?? Ya da ben mi ulaşamıyorum acaba? Özellikle okurken aynı zamanda okuduğu kitabı aynı hızda dinlemesine olanak tanıyan bilgisayar yazılımları olduğunu öğrendim. Türkçe için de böyle bir yazılım oluşturulamaz mı? Beni en çok zorlayan konu, kaynakların eksikliği. Bir de, sitenizden indirdiğim anne-baba rehberi gibi bilgilendirici, pratik çözümler veren kitapların eksikliği. Sizinle bir araya gelmek çok isterim. Bu arada Disleksiyle ilgili yeni bir Avrupa Birliği (grundvig) projesi başlatılıyor Ankara İl Milli Eğitim kanalıyla. Bu projeye destek vermek isterseniz de iletişim kurabiliriz. Paylaşımlarınız için çok teşekkür ediyorum. Candan

- said...

Merhaba,

Ben lise 11.sınıf öğrencisiyim. 2 senedir arkadaşımla birlikte projemiz olarak belirlediğimiz disleksi hakkında araştırmalar yapıyoruz. Böyle bi siteyle karşılaşmak çok şaşırttı beni. Sizlere kendi adıma çok teşekkür ediyorum. Araştırmalarımızda böyle öğretici, bilgilendirici bir siteye rastlayamadığımız için bu insanlarada yanlız olmadığını belirtmek amacıyla site açmak için uğraşıyorduk bizde. Görüyorumki disleksi konusunda sizden öğreneceğimiz çok şey var. Size ulaşmanın bir yolu vardır umarım. Mail adresimi verirsem irtibata geçebilirmiyiz?
Şimdiden teşekkür ediyorum. Mail adresim: kleiin-@hotmail.com Mailinizi sabırsızlıkla bekliyorum. İyi günler..