Thursday, November 20, 2008

Okuma yazmayı öğrenemediği için öğretmenleri tarafından yapılarak okuldan uzaklaştırılmaya çalışılan Beyhan, üstün zekalı çıktı.



İstanbul'un en iyi ilköğretim okullarından birinde eğitim gören 1. sınıf öğrencisi 7 yaşındaki Beyhan Savaşçıoğlu, okuma yazma öğrenemediği için Rehberlik Araştırma Merkezine gönderildi. Beyhan'a Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Rehberlik Araştırma Merkezin'de yapılan IQ testinde, küçük kızın üstün zekalı olduğu ortaya çıktı. Yapılan psikiyatrik muayenede de Beyhan'ın okuma yazmayı öğrenememesi, sayıları, harfleri farklı algılamasının nedeni disleksi olarak belirlendi.
(Takvim gazete -Pervin METİN)


Her okulda birden fazla Beyhan olduğunu biliyoruz.Eğitimde zorluk yaşayan bir çok çocuk aslında normal veya üstün zekalı. Türkiye’nin genel eğitim probleminden dolayı birçok öğretmenin ve ailenin bu durumdan(Özel Öğrenme Farklılığı) haberi yok.Bu yüzden bir çok öğrenci eğitim hayatında acı çekiyor.

No comments: