Tuesday, March 2, 2010

3 Mart Diskalkuli Günü


Her yıl 3 Mart Diskalkuli günü yapılmasının amacı ,bu problemin öğretmenler ve eğitim sektörü tarafından tanınmasıdır.

Bu konu ile ilgili daha fazla bilgi için; Facebook-Dyscalculia Day 2010'a bakabilirsiniz.

THE DYSCALCULIA FORUM : http://www.dyscalculiaforum.com/

Araştırmalar, daha fazla öğrenme farklılıklarından Disleksi tanısı üzerine.Ama Diskalkuli hakkında yeterli araştırma söz konusu değil.

Diskalkuli problemi olanlar, sayılar ve problem çözümünde akademik problem yaşar.

Türkiye'de ki okullarda , matematik eğitimi oldukça yoğun ve yüksek seviyede. Öğretme teknikleri son derece geleneksel.

Çoklu zeka kavramından bahsedip, görsel-işitsel-kinetik öğrenme tekniklerinden söz açıp duran eğitim kurumları maalesef ki matematik konularının işlenmesinde bu tekniklerden bi haber!!

Matematik başarısında öğretme tekniklerinin yanında, kullanılan araçlarda çok önemlidir. Ne yazık ki Türkiye'de çetvel-gönye-iletki dışında araç kullanan okul sayısı bir elin parmaklarını bile bulmaz.

Okulda matematik konusunda problem yaşayanlar, yeterli desteği bulamadıkları için özel öğretmenlere başvuruyorlar.

Yurtdışında, özellikle liselerde tüm dersler A-B-C katogorilerine ayrılıyor. Ve siz başarınıza uygun katogoriden ders alıyorsunuz. Diplomanız da bu kritere göre veriliyor. Zorlama yok -seçim var!

Aritmetik güçlüğü:(Diskalkuli):
Dört işlemi yapmakta zorlanır, problemin çözümüne gitmekte sıkıntı çekerler.Yavaştırlar, parmakla sayarlar. Aritmetikte kullanılan bazı sembol, işaret, terimleri anlamakta güçlük çeker veya karıştırırlar. Çarpım tablosunda da geridir. (MEGEP)


Diskalkuli yaşayan çocuklar;


*Rakamları saymakta ve yazmakta , belirli bir rakamdan geriye-ileriye saymada zorlanırlar.

*Toplama-çıkarmada parmak kullanır, zihinden yapamazlar. Çıkarma işlemine başlayıp bir diğer basamakta toplamaya geçebilirler.

*Çarpım tablosunu ezberleyemez sonucunda bölme yapamazlar.

*Problemin şifresini çözmekte zorluk yaşarlar. İki işlemli problemleri çözmekte çok zorlanırlar.

*Sayıların basamak değerlerini belirlemekte zorlanırlar.

*Ölçümler konusunda zorlanırlar(zaman-uzunluk-ağırlık vs.).

*Örüntülerde problem yaşarlar(2-12-22-32-? gibi).

*136-32 cevabını tahmin etmesini isterseniz cevap veremez.

*Soyut kavramaları anlamakta zorluk çeker; şekillerin çevresi-alanı vs.

*Sayılar ile ilgili hafızası zayıftır.


Disleksi olan bir çocuk, aynı zamanda diskalkuli problemi de yaşayabilir ya da sırf diskalkuli veya disleksi olabilir.
Disleksi problemi olan bir çoçuk, matematik problemlerinin çözümünde, kelimelerin şifresini çözmede sorun yaşayabilir.



1 comment:

zeynepkazancıgil said...

İyi günler,
blogunuzla yeni karşılaştım. Paylaştığınız faydalı makaleler için içtenlikle teşekkür ederim. Çok faydalı ve değerli bilgiler...İstanbul'da yaşıyorum. 10 yaşında disleksi ve diskalküli sorunları yaşayan çölyaklı bir oğlum var. İlkokul dördüncü sınıfta. Birçok destekle okuma problemi halloldu. Yazmada sorunları var. Özellikle matematekte çok sıkıntılı. Okuldaki sıkıntılar günlük hayatımızı çok etkiliyor. Matematik eğitimi için disleksik çocuklarla çalışan ve yardım alabileceğim bir özel eğitimci arıyorum(ve bulamıyorum)
Bu konuda öneriniz olabilirse çok sevinirim.
Mail adresim : zeynepkazancigil@gmail.com
Teşekkürler…
Zeynep Kazancıgil