Friday, April 9, 2010

DİSLEKSİ MİKRO-MİNYATÜRCÜ



Disleksi Blog'da ,hep sizlere, eğitimde öğrenme güçlüğü yaşamış ama hayatının diğer safhasında büyük başarılar kazanmış kişilerden örnek veriyorum.Bu örnekler çocuklarımıza ve size şunu anlatmak için ''Eğitim hayatı her şey demek değil!!!''.

Willard Wigan, dünyanın en küçük heykellerini yaratıyor.Öyleki bu heykellerin bir çoğunu çıplak gözle görmek imkansız,ancak büyüteçle görebiliyorsunuz.

Wigan, daha küçük bir çocuk iken, 1960'larda İngiltere'de bu küçük heykelleri yapmaya başladı.
Disleksi bir öğrenci olan Wigan,devamlı öğretmenleri tarafından aşağılandığını ve bu küçük heykellerin onu bu sıkıntılardan koruduğunu söylüyor.

''5 yaşındayken, karıncaların yaşayacağı bir evleri olmadığını ve onlara bir ev yapmam gerektiğini düşünerek başladım bu küçük heykellere.Sonra onlara ayakkabılar ve şapkalar yaptım.Kendime, öğretmenlerimin beni kriterize edemedikleri,okul derdinin olmadığı ,fantastik bir dünya yaratmıştım.Bu benim mikro-heykel kariyerimin başlangıcı oldu.''

Annesi, karıncalar için yaptığı evi görünce bu küçük heykellerle bir dünya kurması için onu yüreklendirip, ona ''Eğer bu küçük heykelleri yapmaya devam edersen bir gün adın büyüyecek''der.

Willard Wigan şimdi dünyanın en ünlü mikro-minyatürcüsü, heykelleri çok yüksek rakamlara alıcı buluyor.Prens Charles, onun sanatı ve yeteneği için ''tarif edilemez'' ifadesini kullanıyor.

''Disleksi olduğumu herkesle paylaşıyorum çünkü benimle aynı eğitim problemi yaşayanlara ilham olmayı umut ediyorum.Hecelemede ve okumada hala çok kötüyüm aynı zamanda bana söylediğiniz bir şeyi oldukça kısa bir sürede unutabilirim.Ama Tanrı bana bir top fırlattı,ben onu tutup onunla koştum.Herkes her şeyi başarabilir yeterki istediği şeyi sonuna kadar yapmayı denesin ve vazgeçmesin.Ben bunun kanıtıyım''

No comments: