Thursday, April 9, 2009

DISLEKSI PROJESİ : DYSLEARN



Avrupa’nın değişik ülkelerinden gelen eğitimci ve araştırmacıların da katılmıyla,Adana’da disleksi konusu ile ilgili sempozyum düzenlendi.

“Avrupa Ülkelerinden gelen aralarında üniversite öğretim üyesi ve eğitmenlerin bulunduğu 21 kişi, okuma- yazma Güçlüğü (Disleksi) çeken çocukların eğitiminin çözümüne ilişkin görüş alışverişinde bulundu.

Adana'da değişik konferanslara katılan yabancı eğitmenler, 5 günlük yorgunluklarını Türk Sanat Musikisi fasılı ile attı.


Milli Eğitim Müdürlüğü İl Proje Koordinasyon Ekibi'nden Gürkan Gür, Avrupa Birliği (AB) Dyslearn Projeleri kapsamında Türkiye, Norveç, Finlandiya, İtalya, İsveç, Belçika, Çek Cumhuriyeti, Güney Kıbrıs, Hollanda'dan 21 kişinin Adana'ya gelerek okuma-yazma güçlüğü (Disleksi) konusunun çözümüne ilişkin fikir alışverişinde bulunduklarını bildirdi.


Türkiye'de disleksi konusunda çalışma olmadığını dile getiren Gür, İskandinav ülkelerinde 100 kişiden 20'sinde sorunun bulunduğunu kaydetti.


Hapishanelerde yapılan araştırmalarda İsveç'te bu rakamın yüzde 64, Kıbrıs'ta ise yüzde 50 görüldüğünü dile getiren Gür, "Bizde okuma-yazma güçlüğü çeken çocukları rehberlik eğitimine alarak konu çözülmeye çalışılıyor veya rehabilitasyon eğitim merkezlerine yönlendiriliyor. Yabancı ülkeler bu sorunu daha önceden görmüş, üniversitelerde konuyla ilgili araştırmalar devam ediyor, bizde ise çalışma yok. Avrupa ülkeleri sorunun nasıl çözümleneceği konusunda birbiri ile irtibat halinde." dedi.


Kaynak : sondakika.com
06.04.2009


Genel Bilgi : DYSLEARN


Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğünün ve Eğitim Gönüllüleri Derneği (EGDER) hazırladığı Ağustos 2007 tarihinde kabul gören Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Grundtvig Öğrenme Ortaklıkları Projeleri kapsamında devam etmektedir.

Bu proje sayesinde eğitim literatürümüzde sık duyulmayan ve hatta bilinmeyen Disleksi ile tanışmış olacağağız. Projede yer alan ortak ülkelerdeki örnek çalışmalar yerinde görülerek iyi uygulamalar transfer edilecektir. Okuma ve yazma güçlüğü çeken bireylere yönelik Dyslexia Learning Partnership ( Dys-Learn ) adlı proje toplam 9 yurt dışı ortakla 2007–2009 yılları arasında yürütülmekte olup, çalışmalar devam etmektedir.




No comments: